На ринку послуг мобільної телефонії Молдови продовжується спад
Статистичні дані про динаміку ринку послуг мобільної телефонії, за перше півріччя 2018 року, говорять про те, що тенденція зниження доходів постачальників продовжується, при скороченні кількості користувачів і генерованого ними голосового трафіку.
Так, загальний обсяг продажу послуг мобільної телефонії скоротився на 99,4 млн. леїв (-6%), у порівнянні з тим же періодом минулого року, і склав 1 млрд. 546 млн. леїв, кількість користувачів знизилося, в порівнянні з ситуацією на кінець 2017 року, на 51,5 тис. (-1,2%) і склала 4 млн 408,5 тис., а обсяг голосового трафіку зменшився, порівняно з тим же періодом минулого року, на 26,2 млн. хвилин (-0,8%) і склав 3 млрд. 63,2 млн. хвилин.
Згідно з даними, представленим Національному Агентству по Регулюванню в області Електронних Комунікацій і Інформаційних Технологій (НАРЭКИТ) трьома діючими постачальниками послуг мобільних комунікацій (Orange Moldova, Moldcell і Moldtelecom (Unite), спад ринку мобільної телефонії був обумовлений скороченням продажів компаній Moldcell і Orange Moldova. Обсяг продажів Moldcell знизився на 9% і склав 465,1 млн. леїв, продажу Orange Moldova скоротилися на 5,9% і перевищили 998,6 млн. леїв. У той же час, у Moldtelecom продажі збільшилися на 12,1% і становили понад 82,2 млн. леїв. У підсумку, середньомісячний дохід на одного користувача (ARPU) скоротився на 2,4% і склав 71,3 лея. Moldtelecom зареєстрував ARPU в розмірі 83 лея, Orange Moldova 75,4 лея і Moldcell 62,4 лея.
Скорочення загальної кількості користувачів було викликано зниженням бази клієнтів компанії Orange Moldova, на 42,6 тис., склавши 2 млн. 556,3 тис. і компанії Moldcell на 19,9 тис. склавши 1 млн. 465,9 тис. Кількість клієнтів компанії Moldtelecom збільшилася на 10,9 тис. і склало 386,2 тис. Внаслідок такої динаміки рівень проникнення послуг мобільного телефонії на 100 жителів республіки знизився на 1,45 процентних пункту і склав 124,2%.
Аналіз голосового трафіку, породженого користувачами, говорить про те, що вони продовжують віддавати перевагу переговорам у власних мережах та переговорів спрямованим до інших мобільних мереж. За звітний період, обсяг трафіку генерованого у власних мережах і спрямованого до інших мобільних мереж, становив відповідно 2,3 млрд. хвилин і 515 млн. хвилин, а їх питома вага у структурі загального голосового трафіку склав відповідно 74,9% і 17,2%. У той же час, трафік до фіксованих мереж склав 129,6 млн. хвилин, а міжнародний вихідний трафік 32,1 млн. хвилин, питома вага якого становить відповідно 4% і 1%.
Місячний трафік (MoU) генерований одним користувачем, за перше півріччя 2018 року, склав 270 хвилин (чотири години і 30 хвилин), а тривалість одного дзвінка склала в середньому 1,7 хвилини. Найбільше хвилин– 309 говорив у середньому протягом місяця по телефону один користувач компанії Orange Moldova. Один користувач, що обслуговується Moldtelecom, говорив щомісяця по телефону в середньому 286 хвилин, а один користувач, що обслуговується Moldcell 199 хвилин.
В кінці першого півріччя 2018 року ринкові частки трьох діючих постачальників послуг мобільної телефонії за обсягом продажів розподілилися наступним чином: Orange Moldova 64,6%, Moldcell 30,1% і Moldtelecom 5,3%. undefined