Євгена Шаміс: «Якщо ви хочете створити «команду мрії», то у вашому колективі повинні бути присутні представники різних поколінь»

Евгения Шамис: «Если вы хотите создать «команду мечты», то в вашем коллективе должны присутствовать представители разных поколений»

Як представникам різних поколінь зрозуміти один одного? Де знайти точки спотикання? Як створити в компанії «команду мрії»? На всі ці питання відповіла Євгенія Шаміс, засновник і координатор проекту RuGenerations, грунтуючись на даних, зібраних в рамках проекту досліджень поведінкових моделей різних поколінь.

Типи поколінь

У кожного покоління є свій сенс, а, значить, і назва, що цей сенс відображає. Наприклад, «бебі-бумери» — на це покоління припав пік народжуваності. Покоління «Х» — їм хочеться бути загадковими, ні на кого не схожими. Покоління «міленіум» — ті, хто відкрив нове тисячоліття. Покоління homelanders (Z) – такі собі домосіди, за якими постійно доглядають, це цифрове покоління, однією з цінностей якого стане безпеку. Тимчасові рамки кожного покоління — 20 — 23 роки:

  • Покоління бебі-бумерів: 1944 — 1963
  • Покоління Х: 1964 — 1984
  • Покоління «міленіум»: 1985 — 2003
  • Покоління Z або homelanders: 2004 — 2024

Чотири фактори формування поколенческих цінностей

Покоління – це не вікова категорія, а ціннісна. Цінності формують нас як особистостей, і у кожного вони свої – гендерні, вікові, професійні і поколіннєва. Поколіннєва цінності формуються у віці від 0 до 10 — 12 років, тобто до моменту, поки дитина не став підлітком і, як не дивно, національна, расова, релігійна приналежність, в даному випадку не грають жодної ролі. Дитина опановує моделі і сценарії, які допомагають йому бути успішним, грунтуючись на чотирьох факторах.

Перший фактор – це ті події, в яких росте дитина, і те, як він їх сприймає.

Другий фактор – спосіб виховання дитини. Кожне старше покоління хоче для своїх дітей одного, щоб вони були щасливі. Однак способи досягнення цього самого щастя з кожним поколінням змінюються.

Третій фактор – інформаційний фон. І ось тут батьки значно менше може впливати на дітей, ніж, наприклад, ЗМІ або інтернет.

Четвертий фактор – дефіцит, то, чого дитині в дитинстві бракувало.

Цінності поколінь

Цінності, сформовані до 12 років, залишаються з людиною і впливають на всю його подальше життя. Це означає, що нам буде 60, 80, а при розвитку технологій 100 – 120 років, а цінності ми будемо проявляти все ті ж.

Цінність покоління «бебі-бумерів» — матеріальне благополуччя. Не дивно, що серед них багато успішних і багатих людей. Також їх цінність – влада. Вони до цих пір займають ключові позиції в політиці, бізнесі і йти нікуди не збираються.

Для покоління «Х» одна з головних цінностей – свобода. Вони не люблять, коли їх ставлять у рамки, командують ними або намагаються керувати. Вони росли дуже самостійними і гиперответственными, а тому звикли покладатися лише на самих себе і просто не вміють приймати допомогу. Ще одна цінність – професіоналізм, — «ікси» можуть удосконалюватися в професійному плані до нескінченності.

Цінність покоління «міленіум» — бути корисним і потрібним, допомагати всім, кому потрібно і навіть тим, хто допомоги не просить. Це покоління таких «рятувальників».

Покоління homelanders іноді ще називають «поколінням національної безпеки» — для них безпека буде їх найпершою цінністю, вони розроблять масу технологій, що забезпечують її.

Звичайно, покоління чітко не можуть змінювати один одного, тому між поколіннями існує часовий перехід в 2-3 роки. І у тих людей, які народилися на стику поколінь, є цінності і тих, і інших. Їх прийнято називати «прикордонниками».

Як працювати із представниками різних поколінь

Зараз, якщо дивитися на ринок праці, там представлені три покоління бебі-бумери, «ікси», «миллениумы» і, звичайно, «прикордонники». На частку останніх, між іншим, припадає найбільша кількість мільйонерів та мільярдерів. Точно не відомо, чому це так, але є версія, що ці люди вміють як би «говорити на двох мовах». Це їх конкурентну перевагу. З ними дуже зручно працювати в колективі, де є яскраві представники трьох вище названих поколінь, тому що «прикордонники» можуть виступити в ролі перекладача.

Також взаєморозуміння краще «через покоління», тобто «бебі-бумери» швидше знайдуть спільну мову з «миллениумами», ніж з «іксами», а «ікси» краще будуть розуміти homelanders, ніж «міленіум». Тому «ікси» рідко займають ключові позиції в компаніях, особливо, якщо компанією керує «бебі-бумер» — він швидше призначить начальником «міленіуму», ніж «ікси».

Відмінною особливістю «іксів», як вже було сказано вище, є професіоналізм. Вони в цьому плані вимогливі і до себе, і до інших. Вони не сприймають людей, які чогось не знають, недостатньо розуміють. Тому якщо хочете знайти спільну мову з представником покоління «Х», продемонструйте свої професійні можливості з найкращого боку, і він буде поважати вас. Також в характері «іксів» влаштовувати перевірку – над вами можуть жартувати, іронізувати, загалом, намагатися вколоти. Це особливість сформувалася у «іксів» у дитинстві, так як вони — діти, виховані вулицею. Тому не турбуйтеся, а постарайтеся витримати цей іспит. Якщо витримаєте, «ікс» буде щиро вважати вас своїм другом.

Покоління «міленіум» не розуміє, що таке субординація, тому не дивуйтеся, якщо вони напишуть листа безпосередньо генеральному директору з пропозицією допомогти в якомусь питанні. Якщо вони вважають себе компетентними, вони це зроблять. Також представники цього покоління дуже поважають компанії, які пропагують соціальні цінності.

Якщо ви хочете створити «команду мрії», то у вашому колективі повинні бути присутні представники різних поколінь. Взявши досвід «бебі-бумерів», професіоналізм «іксів» та соціальну відповідальність «міленіум», ви зможете втілити в життя не простий проект, а інноваційний, соціально спрямований і, звичайно ж, успішний.

Фото: Віталій Головін

Дякуємо за приємну атмосферу мережа сімейних ресторанів «Моменти»

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code