10 факапов СЕО Yahoo! Марісси Майєр, які неприпустимі для керівника
За останні роки фінансові показники компанії Yahoo! істотно погіршилися. Прибуток компанії за дев’ять місяців 2015 року скоротилася в 90 разів і склала $81 млн. На початку лютого Yahoo! оголосила про плани скоротити приблизно на 15% чисельність робочого персоналу, а також закрити п’ять офісів — в Дубаї, Мехіко, Буенос-Айресі, Мадриді та Мілані. Звичайно, на СЕО компанії Марісу Майєр тут же вилилася тонна критики. Однак будь-які чужі помилки — це досвід для інших. Які ж уроки можна витягти з промахів Марісси Майєр?
Самопіар
З того моменту, як вона пішла з Google, здавалося, що Майєр більше зосереджена на побудові власного бренду, ніж на вирішенні проблем Yahoo’s. Їй би слід було зайнятися особистим просуванням після того, як будуть приведені в порядок справи компанії, а не під час.
Урок: Старанно працюйте, на замислюючись про жагу слави.
Співпраця з віддаленими працівниками
Одним з перших рішень Марісси Майер на посади стала вимога до віддаленим працівникам відвідувати офіс. Як наслідок, тотальний контроль. Але ж багато компаній з успіхом співпрацюють з працівниками дистанційно. Чому не Yahoo?
Урок: Коли компанія опиняється в скрутному становищі, завжди звинувачуйте керівника, а не його підлеглих.
Бонуси співробітникам, виявляє свою нелояльність до компанії
Щоб утримати працівників від догляду, Майєр запропонувала їм шикарні бонуси. Природно, що це викликало невдоволення серед тих співробітників, які проявили свою відданість компанії, і підштовхнуло їх до пошуку іншої роботи.
Урок: Якщо вам доводиться підкуповувати своїх співробітників, краще обійтися команді без них.
Спроба зберегти низку звільнень в секреті
Щоб уникнути розголосу, Майєр провела ряд таємних звільнень. Ніхто не знав, хто буде наступним, і це породжувало параною серед співробітників.
Урок: Звільнення — це хірургічна операція. «Ріжте» швидко і глибоко, але дайте час на «заліковування ран».
Розтягування процесу звільнень
Замість «хірургічної операції» Майєр завдала Yahoo «тисячі смертельних порізів». Що ще жахливіше, вона заявила компанії, що процес звільнень закінчений, а потім знову ж його початку.
Урок: Брехня про звільнення — втрата авторитету назавжди.
Постійно змінюється стратегія
Протягом останнього року Майєр не могла вирішити, що робити з акціями в Alibaba. В результаті компанія довгий час перебувала в підвішеному стані незрозумілому.
Урок: Невміння приймати рішення загрожує негативними наслідками.
Безглузда диверсифікація
В очевидній спробі наслідувати Google Майєр намагалася развиватьУаһоо в декількох напрямках, деякі з яких, здавалося, були цілком перспективними. І, тим не менш, зусилля, витрачені на нововведення (як вдосконалена пошта), виявилися безглуздими.
Урок: Копіювання в бізнесі — прямий шлях до провалу.
Спроба робити прогнози
Щоб дати собі відстрочку, Майєр заявила, що їй знадобиться від трьох до п’яти років, щоб компанія зуміла показати результати». В технологічному світі три роки — це ціла геологічна епоха, а п’ять років, так і поготів, — вічність.
Урок: Якщо у вас немає плану, не намагайтеся передбачити майбутнє.
Бла-бла-бла
В The Times була опублікована стаття, де СЕО Yahoo заявила наступне: «Ми хочемо надавати стільки впливу, скільки можемо і скільки дозволяють інструменти Yahoo». Кожне слово, враховуючи наявний стан справ в компанії, в цій фразі просякнуте банальністю.
Урок: Якщо вам нема чого сказати, мовчіть.
Страх як мотивація
Рішення, що приймаються або не приймаються Мариссой Майєр, посіяли страхи по всій компанії. Як результат — абсолютно прогнозований догляд талановитих співробітників і регрес.
Урок: Будьте чесними зі своєю командою і не намагайтеся їх залякувати.
Джерело: inc.com
Читайте також: Закони успіху в суспільстві та бізнесі