170 років відділяють нас від гендерної рівності в професійній середовищі

Незважаючи на те, що багато організації і компанії поступово впроваджують політику, спрямовану на досягнення гендерної рівності на робочих мріях, згідно доповіді Всесвітнього економічного форуму, глобально ситуація в світі тільки погіршилася. За підрахунками нам знадобиться не менше 170 років, перш ніж ми досягнемо гендерної рівності в економічному секторі. Адже створення рівних умови праці для жінок могло б збільшити світовий ВВП на $28 трлн до 2025 року.
Топ-10 країн за Індексом гендерної рівності сьогодні виглядає ось так:
- Ісландія — 0, 874
- Фінляндія — 0, 845
- Норвегія — 0, 842
- Швеція — 0, 815
- Руанда — 0, 8
- Ірландія — 0, 797
- Філіппіни — 0, 786
- Словенія — 0, 786
- Нова Зеландія — 0, 781
- Нікарагуа — 0, 78
Україна ж серед 144 країн займає 69-е місце з індексом 0, 700. Слідом за нами у рейтингу розташувалися Чилі, Таїланд і Бангладеш. Найменший розрив спостерігається у сфері освіти і здоров’я, у професійній сфері та секторі економіки баланс вже зміщений на користь чоловіків, найбільший же розрив, як і раніше в політичній сфері.
Якщо ж говорити про світ у цілому, то найгірше ситуація складається в Саудівській Аравії, Сирії, Пакистані та Ємені (141, 142, 143 та 144-е місце).
Глобальне дослідження компанії Unilever, представлене в Давосі на минулому тижні, в черговий раз нагадало, скільки проблем світу ще належить подолати:
1. Чоловіки як і раніше не помічають тих труднощів, з якими стикаються працюючі мами
Тільки 36% чоловіків вважає, що нерівний розподіл домашніх обов’язків — це проблема.
2. І чоловіки, і жінки схильні до впливу стереотипів на робочому місці
Так, вважається, що ведення великих проектів, стратегічні зміни роботи компаній — це все прерогатива чоловіків, у той час як планування заходів для колег і формування корпоративної культури — завдання жінок.
3. Чоловіки хочуть вирішувати питання гендерної нерівності, але їх стримують їх же упередження і страх змін
Те, що жінки недостатньо представлені на позиціях в топ-менеджменті, підтверджують 75% жінок і 59% чоловіків.
4. І тим не менш, жінок як і раніше не хочуть пускати в це «чоловічий клуб»
72% опитаних погодилися із твердженням, що «чоловіки із задоволенням грають за правилами «чоловічого клубу», який є невід’ємною частиною бізнес-сфери», і це, зокрема, пояснює той факт, чому жінки все ще не достатньо представлені на топ-рівні.
Також учасники дослідження погодилися з тим, що навколишнє суспільство, як і раніше, насаджує стереотипні ролі для чоловіків і жінок:
- 61% чоловіків у світі погоджуються з твердженням, що «реклама та медіа сприяють формуванню нереалістичних очікувань і тиску на чоловіків як на альфа-самців;
- 63% жінок у світі також погодилися, що з «реклама та медіа формує нереалістичний образ жінки»;
- 70% респондентів вважають, що було б набагато краще, якби сучасне покоління дітей не було схильне ґендерним стереотипам, які насаджуються медіа.
Джерело: reports.weforum.org
Фото: Родні Сміт