Як робити зауваження бабусям

Как делать замечания бабушкам

Для початку треба усвідомити просту думку, аксіому аксіом: вам ніхто нічого не винен. Ніхто не зобов’язаний сидіти з дитиною. Тоді багато питань і претензії відпадуть самі собою. Якщо питання не є принциповим для вас, скажімо, якусь шапочку надіти дитині: зелену або червону, куди піти гуляти: в сквер або парк, — не наполягайте. Нехай це буде в компетенції бабусі, яка залишилася з вашою дитиною. Її точка зору теж чимось обґрунтована. Прийміть її. А щоб зберегти нерви собі і їй — будуйте «розбори польотів» по розуму.

Схема побудови бесіди:

1. Позитив.

2. Негатив.

3. Позитив.

1. Позитив

Ви приходите додому, і вам назустріч кидаються зареванные діти, скаржаться один на одного і на бабусю. Підходить бабуся і починає скаржитися: на дітей, на своє здоров’я і втому. А у вас немає сил, але треба всіх вислухати, розібратись, вирівняти ситуацію. Скажімо собі «стоп!» Сядемо і розслабимося. Ми вдома, всі живі і здорові. Це головне. Діти, як маленькі мишенята, норовлять залізти на коліна, притиснутися, не піклуючись про те, що ви втомилися. Допоможіть їм розміститися, щоб ви могли зіткнутися один з одним, обійміть.

Бабуся ображена, що діти обліпили маму з усіх боків, а їй, яка, як каторжна, відсиділа з ними, ніякої уваги. А вона втомилася, і не зобов’язана… Спрямуйте на бабусю всю свою увагу, зобразіть жвавий інтерес до того, що вона розповідає, як нарікає на життя і на дітей… Слухаючи героїчна розповідь бабусі про її подвиг на вигулу і годівлі онуків, захопитися її витримкою і невтомною енергією.

Поки бабуся не виллє душу, вона не заспокоїться. Покажіть їй усім своїм поведінкою, що ви поділяєте її стан, і розумієте, як їй було важко. Якщо бабуся у свої стогони і скарги пішла на друге коло, треба відволікти її увагу невеликим презентом (газетою, коробкою чаю), ліками, яке вона просила купити або приємною новиною.

Якщо ви ще не навчилися фільтрувати інформацію, вчіться негайно, інакше посадіть свою нервову систему. Є питання принципові і непринципові. Якщо онук грубо відповів бабусі – цю ситуацію потрібно розібрати.

Якщо діти проігнорували бабусине вимога з’їсти кашу, обговорення цього факту можна опустити. Перекажіть ситуацію, як ви її бачите, але без зайвих емоцій. Це якась констатація фактів і почуттів, яке народжується у вас з приводу тієї чи іншої дії. В кінці монологу, запитайте у бабусі: «Я правильно зрозуміла? Все було саме так?» Описуючи ситуацію, замініть негативні бабусині висловлювання на нейтральні. Наприклад: «Діти мене не слухалися і погано себе вели!» на «Діти не підійшли за першою вимогою». Вислів «Діти кидалися кашею під час обіду», на «Діти перепачкали стіл кашею».

Переказавши і вважаючи, що ситуація гідна обговорення, зверніться до дітей. «А що ви думаєте? Все було так, як розповіла бабуся?» Напевно, діти заб’ють вас своїми версіями того, що відбувається. Звичайно, «все було не так, вони цього не хотіли, але так вийшло…»

Вислухати дітей необхідно, інакше не буде конструктивного діалогу. Постарайтеся почути те, що звучить між словами, ховається в інтонаціях, знайдіть справжню причину поведінки малюків. Можливо, дітям було нудно, бабуся не звертала на них уваги, і вони стали шуміти, зачіпати один одного, щоб привернути увагу дорослого. Виявляйте живий інтерес до того, що розповідають діти, уточнюйте деталі, перепитуйте, озвучуйте: «Ти засмутився? Образився на бабусю? Ти штовхнув малюка, тому що теж хотів погойдатися на гойдалках?»

Дублюйте висловлювання дитини, щоб він відчув, що ви поділяєте його почуття, розумієте його.

Запропонуйте обговорити, як потрібно було вчинити в цій ситуації. Ідеї пропонують все. З кількох варіантів вибрати один, який зміг задовольнити обидві сторони. В обговоренні назрілого конфлікту діти навчаться чути не тільки себе, але і точки зору інших.

Якщо ж ви вважаєте, що нічого страшного не сталося, скарги бабусі безпідставні, то пообіцяйте їй, трохи пізніше, розібратися з дітьми. У відсутність бабусі пожурите малюків. Якщо вона потім їх запитає суворим голосом: «Ну що, діти, мама з вами говорила?», то вони чесно скажуть: «Так!».

2. Негатив

До цього ви обдаровували позитивною енергетикою оточуючих і конструктивно розбирали ситуацію, шукали шляхи вирішення конфліктів. Стало зрозуміло, що категорично вам не подобається, і що б ви хотіли змінити. В якій формі зробити зауваження, щоб бабуся не образилася і погодилася з вашої точки зору?

Подача думки

Перш ніж зробити зауваження бабусі, продумайте фразу, збудуйте монолог так, щоб сперечатися не було, все зрозуміло і очевидно. Думка формулюйте точно так само: позитив – негатив – позитив.

«Ми хочемо бачити свого сина міцним і здоровим. Ось чому ми вирішили почати його гартувати, і робити це в щадною ненасильницькій формі. Ми не будемо обливати його холодною водою вранці, але поступово хочемо зменшити кількість теплих речей, що надягаються взимку. Замість двох вовняних шапочок будемо надягати одну, замість валянок з вовняними шкарпетками – чоботи. Ви згодні, що таке загартовування більш комфортно для дитини?» Думається, що після такого монологу ні одна бабуся не посміє вам заперечити і можливо, послідує ваших порад, і перестане кутати малюка.

Залучення авторитету

Якщо в очах бабусі ви не є педагогічним авторитетом, то замініть свою точку зору більш авторитетною. Бабуся дає дітям цукерки і на ваші вмовляння, що це шкідливо, не реагує. Знайдіть статтю лікаря-стоматолога, який пише про дитячий карієс. Або попросіть бабусю відвести дітей до стоматолога, перевірити зуби і розпитати про шкоду солодощів.

Заміщення

Якщо бабуся не може не приїхати в гості без солоденького для онуків, то покладіть її списком, що діти люблять. Наприклад, «Цукерки, які ви купуєте онукам, продаються у нас теж, а ось глазуровані сирки і банани, які я купувала в магазині біля вашого будинку, прекрасні! Ви не могли б їх привести в подарунок онукам, якщо вам, звичайно, не важко?» Відбувається заміщення марного продукту на корисний.

Шкала цінностей

У кожного з нас є своя шкала цінностей і пріоритетів. В обговоренні з бабусею важливих аспектів виховання, базируйте свою точку зору на її пріоритетах. Скажімо, бабуся вважає, що на чолі виховання варто послух. Діти повинні слухатися дорослих і крапка! Поясніть, що бабуся, звичайно, права, але бувають випадки, коли зовсім не слід слухатися старших. Скажімо, злих дядьків на вулиці. Бабуся, звичайно, погодиться з цим фактом. А щоб розбиратися, коли і як поступати, потрібно не сліпо слідувати наказам бабусі, а навчиться думати.

Принцип повтору

Будь рефлекс потрібно закріплювати і якщо ви хочете, щоб ваші побажання були не тільки почуті, але і прийняті до відома, не соромтеся, повторюйте, варіюйте форму подачі, обосновывайте свою точку зору.

3. Позитив

Закінчуйте бесіду подячною промовою на адресу бабусі і світлою вірою, що надалі все буде чудово. Діти подумають, усвідомлюють, візьмуть до відома… Бабуся повинна вийти з розмови з відчуттям, що її почули, вона рівноправний член вашої сім’ї, незважаючи на те, що рідко приїздить в гості, а з дітьми сидить по великих святах. Але і це теж треба цінувати.

Бабусі, як діти, вимагають до себе підвищеної уваги і турботи.

За матеріалами materinstvo.ru

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code