Чому дівчатка повинні вибирати STEM: Поради IT-women

Почему девочки должны выбирать STEM: Советы IT-women

Чому жінки все частіше вибирають IT-професії? Невже їм цікавіше писати програми і патчити KDE2 під FreeBSD, ніж пекти пироги і вишивати хрестиком? Однозначно, цікавіше, адже айтішники зумовлюють майбутнє, а піч і вишивати скоро будуть звичайні домашні роботи. Ми зібрали мотивуючі коментарі цікавих і неординарних жінок, які закликають дівчаток віддати перевагу STEM.

Естер Дайсон

Венчурний фонд EDventure Holdings

Естер – великий інвестор і бізнес-ангел. Вона підтримувала фінансово такі відомі компанії, як Flickr, Medstory, Crohnology, Eligible API, Keas, Omada Health, Sleepio, StartUp Health Valkee, але інвестором і найвпливовішою жінкою в сфері ІТ Дайсон була не завжди. Закінчивши економічний факультет Гарвардського університету, вона почала працювати в Forbes. Спочатку займалася перевіркою фактів, а потім стала репортером. Пізніше Естер Дайсон стала аналітиком ІТ-ринку і редагувала журнал Release 1.0, який разом з дослідницькою компанією викупила у свого роботодавця Бена Росена і перейменувала в EDventure Holdings.

Чому вибрала STEM

«У США чоловіки та жінки мають однакові права на будь-яку роботу, але практично це, звичайно, не завжди так. Проте особисто я вважаю, що кожен повинен вибирати те, що хоче. Свою роботу я обрала сама, і я не можу сказати, «чоловіча» вона або «жіноча». Я займаюся тим, що мене захоплює. Це може бути медицина або космос. Я інвестувала в кілька медичних і астрономічних проектів: MEDESK, XCOR, Constellation Services, Zero-G, Icon Aircraft, Space Adventures, вивчала системи радіозв’язку, тренувалася літати в невагомості. Знання не повинні бути абстрактними. Наприклад, якщо ви хочете вивчити французьку мову, то повинні поїхати в Париж і буквально відчути їм, а не зубрити підручник».

Хто надихнув на вибір професії

Естер планує дожити до 120 років і полетіти на Марс. Саме тому вона вже сьогодні впливає на розвиток технологій, щоб вони зробили наше життя кращим. З 2005 року Дайсон інвестує у сферу охорони здоров’я, в тому числі в генетичний стартап 23andMe: «ІТ є величезний потенціал, щоб поліпшити якість медобслуговування. У свої охорони здоров’я проекти я залучаю експертів, підтримую різного роду медустанови».

Мішель Хаупт

Льотно-дослідницький центр ім. Армстронга NASA

У дослідницькому центрі Мішель Хаупт працює провідним інженером. Разом зі своєю командою (в яку входять в основному жінки) вона займається проектуванням літаків і підтримкою під час польотів.

Чому вибрала STEM

Свою роботу вважає Мішель покликанням, з дитинства математика і літаки були її пристрастю. У середній школі вона точно знала, що хоче бути авиаинженером. Зараз вона проводить профорієнтаційні заходи для дітей і підлітків, а також підтримує дівчат, які йдуть по її стопах.

Хто надихнув на вибір професії

«Коли я була маленькою, тато часто літав у ділові відрядження. Та коли він повертався додому, то завжди розповідав історії про літаки. Мені дуже подобалася математика, а ще я просто фанатіли від фільмів про космос, наприклад, «Аполлон-13». У сьомому класі щось клацнуло, і я зрозуміла, що хочу бути аерокосмічним інженером. При тому я не знала тоді взагалі, чи існує така професія. Але я вже знала, ким буду. Дивно, але в нашій команді підтримки працюють практично тільки жінки. В цілому ж в нашій сфері — машинобудівної галузі — від 25 до 30% жінок».

Наталія Табачин

Проект Nravokids

Наталія Табачин — засновник і керівник проекту Nravokids. Даний проект займається розробкою і супроводом розвиваючих ігор для дітей дошкільного віку. Найвідоміші з них — «Хто у горах», «Всяка Музяка», «Світ Добра» (спільно з Microsoft).

Чому вибрала STEM

«STEMігри – це спосіб вчитися граючись, я рекомендую їх для дітей від 2-х років. Ці ігри роблять цікавими такі дисципліни, як математика і фізика. Граючи, діти зрозумію, що все в житті ґрунтується на законах цих наук, вони їм зрозумілі, і в майбутньому діти зможуть вибрати для себе сферу діяльності, ґрунтуючись на цих знаннях. Якби в моєму дитинстві були STEM-гри, то я б не піддалася стереотипам, що дівчаткам ІТ не під силу. Я отримала диплом з економічної кібернетики і повинна була займатися математичним моделюванням економічних систем. Але коли я влаштувалася працювати аналітиком у велику компанію, в офісі, де сиділи одні чоловіки, я почула в свою адресу: «Все класно, але ти – жінка. Ти до нас у відділ не вписуєшся, почнуться непорозуміння. Давай ти будеш працювати у відділі, де всі жінки». Я не стала сперечатися і боротися, а зараз я розумію, що треба було відстоювати себе. Я піддалася стереотипів».

Хто надихнув на вибір професії

«Однак після заміжжя і народження дитини я зрозуміла, що хочу працювати в ІТ-сфері. У мене є необхідні знання, стимули і я можу подолати всі стереотипи, подумала я! Прийняти таке рішення мене надихнув мій чоловік, він айтішник, як і я. Пізніше я сама знайшла собі ментора — жінку-айтишницу, і вона познайомила мене з різними тонкощами, допомогла розпочати власний проект. А я, в свою чергу, надихнула її на материнство (зараз мій ментор в декретній відпустці)».

Юлія Сулімова

Громадська організація «IT-Кластер Одеси»

Кластер, створений Юлією Сулимовой, покликаний розвинути IT-бізнес в Одесі. Проект займається розробкою освітніх програм, відповідних запитам ІТ-ринку, популяризацією сучасних ІТ-інновацій серед молоді, через включення в навчальний процес.

Чому вибрала STEM

«У моєму Вихованні величезну роль зіграв батько. В той час, як мама постійно смикала мене, аргументуючи свої дії фрази «ти ж дівчинка!», тато завжди стояв на моєму боці. Пам’ятаю випадок, коли батьки посварилися через те, що я, трирічна на надувному крузі, попливла до чорноморського хвилеріз. «Вона ж могла потонути», — кричала тоді мама. «Вона не ідіотка – навіщо їй вислизати і тонути?» — Відповів тато. І я дуже вдячна татові за таку його позицію по відношенню до мене. Я хотіла займатися математикою, і займалася нею. У мене два дипломи — інженера і культуролога. Таку ж модель поведінки я потім прищепила своїй доньці. Сьогодні вона у свої 20 років – успішний програміст, будучи інтерном, вона вже працює в дуже великій компанії. Я ніколи не робила їй зауваження, що вона щось робить не по-жіночому. Навпаки, я йшла від цього «поділу».

Хто надихнув на вибір професії

«Школа і технічні дисципліни створили для мене те середовище, де дівчата могли позмагатися з хлопчиками, які, звичайно, вважали себе розумнішими. Але дівчатка швидко сходили з дистанції, що мене дуже дратувало. Я не могла зрозуміти, чому вони здаються? Мене ж завжди надихало ось це стан гри і змагань. Ще мене надихав тато і його друзі, всі з вищою технічною освітою. Мені подобалося слухати їх бесіди, сидячи поруч на кухні».

Олена Лопушенко

Департамент аналізу та розвитку рішень SAP

SAP — один з провідних світових постачальників програмних рішень для управління бізнесом. Локалізацією передових програмних рішень для українського ринку і займається Олена Лопушенко, очолюючи департамент аналізу та розвитку рішень SAP.

Чому вибрала STEM

«Мене захоплювала інтелігентність жінок, які працювали в STEM, їх стосунки в сім’ї, ерудиція. І я зрозуміла, що можу і сама розвиватися в STEM-напрямку, незважаючи на всілякі забобони. Мій приклад показує, що можливо поєднати щасливе особисте життя і кар’єру».

Хто надихнув на вибір професії

Головним прикладом для мене були батьки. А ще оточували мене дорослі. Так як в дитинстві я жила в будинку, де моїми сусідами були переважно викладачі КПІ, я мала можливість спостерігати за цими людьми.

Вибрати кар’єру вченого або айтишницы будь-яка дівчинка може уже сьогодні. Свої рекомендації щодо того, як розвиватиметься у напрямі STEM дає Марина Саприкіна, директор Центру «Розвиток Корпоративної Соціальної Відповідальності», який в 2016 році спільно з компанією SAP розгорнув всеукраїнську освітню програму #дівчатаЅТЕМ.

Марина Саприкіна, СЕО Центру «Розвиток КСВ»

Коли я займалася освітньою STEM-проектом для школярів, я зрозуміла, що дівчаток не треба вчити по-іншому, їх потрібно мотивувати по-іншому, тому що дівчатка менш упевнені в собі. Хлопчики в три рази частіше вибирають професії STEM, ніж дівчатка. Тому до дівчаткам треба шукати інший підхід — їм потрібні рольові моделі, емоції. Протягом чотирьох місяців ми підбирали кандидатури українських IT-жінок, жінок-вчених — це було складно, тому що в нашій країні з цим проблема. Коли мені кажуть, що в STEM ні сексизму, я відповідаю: «Назвіть мені п’ять жінок з IT», і все відразу «сипляться». Друга проблема полягала в тому, що не кожна експерт готова говорити відкрито. Але ми зібрали 20 жінок, які можуть стати позитивним прикладом рольової моделі.

Для мотивації дівчаток важливі коуч-сесії та конференції. Ми оголосили всеукраїнський конкурс «Чому я вибираю STEM-кар’єру?», в якому можуть взяти участь дівчата 13 — 19 років, написавши есе на цю тему. Переможниці будуть запрошені на конференцію до Києва і отримають менторскую підтримку від наших надихаючих жінок в STEM. Менторство передбачає допомогу в будь-якому STEM-проекті, консультації різного роду з різних питань протягом 4-5 місяців. Якщо б у мій час була така програма, як #дівчатаЅТЕМ, я обов’язково б взяла в ній участь.

STEM розширює горизонти, STEM — це професії майбутнього. Зараз потрібно вчити фізику, хімію, математику — саме ці науки допоможуть прийти в сферу STEM. Дуже затребувані професії, які знаходяться як би на стику науки, IT, дизайну, наприклад: інженер робототехніки, розробник дронов, дизайнер внутрішніх органів, льотчик-космонавт, water harvester. Також корисно ознайомитися з дослідженнями, які наводять дані про те, що до 2020 року як мінімум 10 професій зникнуть, тому що всі процеси будуть автоматизовані. А Вибравши STEM, ви завжди будете затребувані на ринку праці.

За матеріалами edventure.com, strategy-business.com, refinery29.com, «Відблиски»

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code