Медиаграмотность: Як навчити дитину розпізнавати фейкові новини

Медиаграмотность: Как научить ребенка распознавать фейковые новости

Гібридні війни, активна пропаганда змушує вчителів різних країн замислитися і впроваджувати курси не тільки про те, як захистити дітей від брехні, але і як навчити їх перевіряти інформацію і не піддаватися істерії, яку прагне викликати пропаганда.

Так, в американському Меріленді в середній школі використовують фейкові онлайн-новини про знаменитостей, щоб говорити про це з 11-12-річними дітьми. У Чехії старшокласників вчать впізнавати російську пропаганду. У Швеції учні з 10 років проходять курси, як сприймати новини.

Причини для цієї активності є. Згідно з дослідженнями, проведеними на початку березня громадською організацією Common Sense Media, 44% опитаних підлітків кажуть, що розрізняють справжні і неправдиві новини, і в той же час 31% з них зізнався – вони постили новини на своїх сторінках і тільки потім з’ясовували, що вони брехливі або некоректні. Раніше такої можливості у дітей не було, адже були традиційні «паперові» медіа, які подавали вже відфільтровану інформацію, але тепер цих фільтрів немає, і кожен може опублікувати в мережі все, що завгодно.

Боротьба з підробками

Так як вчителям, так і батькам вчити дітей до аналізу інформації? Наприклад, педагоги з Ithaca College підготували базову анкету – питання, які ви повинні задати, читаючи ту чи іншу новину:

  • Хто це опублікував?
  • Хто цієї новини заробив?
  • Хто може виграти чи понести збитки від цієї інформації?
  • Що в тексті може бути важливим?
  • Це надійна інформація, як вам здається?

Ці запитання вчителя з різних країн додають у свої курси медіаграмотності, але насправді їх важливо задавати кожній людині, яка читає новини.

Деякі «знаки брехні», втім, дуже легко розпізнати. Приміром, у тексту немає автора, заголовок, надрукований ВЕЛИКИМИ БУКВАМИ, занадто багато різних знаків пунктуації або в заголовку написано, що «газети вам такого ніколи не розкажуть». Все це вказує на те, що новина, швидше за все, сфабрикована або містить некоректні дані.

Про роль цинізму в історії

Вчителі, які практикують курси медіаграмотності, кажуть, що цинізм допомагає, правда-правда. Учні середніх класів цинічні самі по собі, тому можуть ефективно застосовувати цей прийом.

Вивчайте підробки

У школах Атланти практикують читання відверто, абсурдно фейкових новин, щоб діти могли і посміятися разом, і вивчити методи інформаційної брехні на найзапекліших прикладах. Більш того, це лише початок уроку – учні повинні не тільки виокремити й описати методи неправди, викрити обман, але і написати про це відкритий відгук на цей сайт або медіа-платформу.

Також учні вивчають самі сайти, на яких публікуються такі новини, чому вони публікуються, досліджують, як такі новини поширюються, і це допомагає їм сформувати корисну звичку дуже швидко розуміти, заходячи на новий для них сайт, правду він публікує, або брехня.

Джерело: cnn.com

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code