Наталя Береза про професії HR-директора

Наталья Береза о профессии HR-директора

Хто такий «ейч ар» і яка його роль в компанії? Де отримати профільну і додаткову освіту? Які книги читати, які фільми дивитися для натхнення, і як вдало поєднувати материнство і кар’єру? Розповідає HR-директор Retail Group Наталія Береза.

Яка роль HR-директора і чим він відрізняється від звичайного начальника відділу кадрів?

HR-директор від начальника відділу кадрів відрізняється тим же, чим відрізняється фінансовий директор від головного бухгалтера. Фокусом роботи директора є управління ресурсами або, інакше кажучи, капіталом. У той час як фокусом роботи головного бухгалтера і начальника відділу кадрів є коректне документарне відображення операцій, що проводяться з участю капіталу. Тільки в одному випадку людський капітал, а в іншому – грошовий.

Де можна отримати профільну освіту?

Для позицій початкового рівня, як і в багатьох інших професійних сферах, профільна освіта не обов’язково, хоча й бажано. У середньостроковій і довгостроковій перспективі наявність профільної освіти є одним з істотних факторів, що впливають на розвиток кар’єри. Успішно вирішити питання профільної освіти вже працюючому професіоналу без вимушених пауз в кар’єрі допомагає професійна сертифікація за стандартами провідних світових професійних співтовариств. В області управління персоналом це міжнародні сертифікати CIPD, SHRM.

А додаткове?

На початковому етапі кар’єри будь додаткова освіта допомагає вчорашньому випускнику вузу або молодому спеціалісту якось виділити себе серед людей, що перебувають на тому ж етапі розвитку кар’єри. Особливу цінність при цьому мають стажування в компаніях, в яких процеси відточені до вищого ступеня автоматизму та ефективності або сприймаються ринком як такі. Людина, яка пройшла через стажування в подібних компаніях і отримав досвід практичного застосування своїх навичок, має істотно більш високі шанси знайти гідне місце роботи.

Для професіоналів на більш пізніх етапах розвитку кар’єри варто звернути увагу на сертифікацію окремих навичок таких, як управління часом, або проектами. Часто наявність такої сертифікації є додатковим аргументом для просування працівника по кар’єрних сходах або участі в нових проектах в рамках компанії або за її межами.

Хто для вас є «гуру HR», якщо такий профі існує?

Для мене гуру – це ті люди, які є авторами найбільш значущих і широко застосовуваних практик і концепцій. В HR це автори таких книг, як «Сім навичок високоефективних людей» (Стівен Кові) і «Плати людям правильно» (Патриція Зингхейм і Джей Шустер) . Їх імена досить широко відомі як в HR-середовищі, так і за її межами.

Який вектор розвитку персоналу ви задаєте?

Найбільш затребуваним HR-інструментом, з впровадженням якої мені часто доводиться мати справу, є система оцінки ефективності персоналу. Наявність такої системи дозволяє компанії вибудувати довгострокові довірчі відносини з працівниками, а співробітникам — краще розуміти цілі компанії і свою роль у їх досягненні. У довгостроковій перспективі від наявності подібної системи виграють і компанія, і співробітники.

Як виглядає ваш типовий робочий день?

Я належу до категорії людей, які значну увагу приділяють плануванню свого часу в цілому, і робочого дня зокрема. Для цього я використовую всі наявні засоби, включаючи щоденник, календар, список завдань і нагадувань, як в електронному, так і паперовому вигляді. Мій робочий день може будуватися по-різному, але левову частку часу в ньому займають заходи, сплановані заздалегідь.

Які навички необхідні для того, щоб стати успішним у професії?

Думаю, гнучкість, мобільність, бажання вдосконалюватися, ставати кращою версією себе – дуже затребуване в нинішньому світі, де панують швидкість і технології.

Як розвивалася ваша кар’єра, і як на неї вплинула поява дитини?

Дитина – це величезне щастя! Однак з появою дитини з’являється і додаткова відповідальність, і багато нових турбот. Як результат — ми більш зріло і виважено ставимося до розвитку кар’єри. Кожен робить свій вибір. В моєму випадку правильно організовані процеси не тільки на роботі, але і вдома, підтримка і допомога близьких дозволили мені максимально швидко «повернутися в стрій».

Можете дати рекомендацію для жінок, які хочуть повернутися після декрету на роботу?

Моя рекомендація – робіть так, як вважаєте правильним, виходите з власних бажань і можливостей. Всі ми розуміємо, що, з точки зору роботодавця і кар’єри, найкращий декретна відпустка – це короткий відпустку. Але це ваші діти, тому вибір за вами.

Які плюси і мінуси роботи в HR?

Найцінніше для мене — це бути провідником змін, бути причасным до руху людей в організації, бачити, як вони ростуть, змінюються. А також мати можливість впливати на корпоративну культуру і залученість, але при цьому доводиться дотримувати правила і дотримуватися обмежених бюджетів.

Що вас надихає?

Мене надихають, як небанально, люди! Всім рекомендую фільм з Джорджем Клуні та Анною Кендрік у головних ролях «Up in the air». Ефект від перегляду цього фільму можна порівняти з ефектом від перегляду знаменитого серіалу «Mad men» про маркетологов середини минулого століття.

Тим, хто вже в колі HR-асоціації, рекомендую максимально багато спілкуватися з працівниками суміжних підрозділів, чути голос організації, розуміти, чим живе бізнес для того, щоб зрозуміти, чим ми можемо бути максимально корисні тут і зараз.

Дайте п’ять порад людині, яка шукає роботу і хоче добре зарекомендувати себе на співбесіді.

1. Приходьте готовими до співбесіди. Процес співбесіди обмежений у часі, цілі та методи проведення. Велику частину питань, які вам будуть задавати на співбесіді, легко передбачити, а отже, і підготуватися до них. Використовуйте цю можливість.

2. Сфокусуйтеся на тих своїх навичках, які необхідні для успішної роботи саме на тій позиції, на яку ви претендуєте. Пам’ятайте про те, що ваше завдання продемонструвати інтерв’юеру, що ви володієте всіма необхідними навичками, але не більше того.

3. Пам’ятайте, що «зустрічають по одягу», і від того, як ви одягнені, залежить, чи буде у вас можливість продемонструвати свій розум і професійні навички. Такі речі, як рівень мотивації, дисциплінованість, увагу до деталей і інші особистісні характеристики оцінюються і за зовнішнім виглядом кандидата.

4. Вміння слухати на співбесіді так само важливо, як і вміння виражати свої думки. Серед корисної інформації, яку претендент може почерпнути на співбесіді, можна виявити запити від роботодавця на володіння навичками, не зазначеними у вашому резюме, причини виникнення вакансії, перспективи розвитку кар’єри здобувача всередині компанії, опис культури та цінностей компанії і т. д. Наприклад, продемонструвавши свою прихильність до цінностей компанії, ви можете істотно збільшити свої шанси на працевлаштування.

5. Намагайтеся висловлювати свої думки в позитивному ключі і уникайте категоричних висловлювань. Тоді ви будете сприйматися як позитивний і гнучкий в спілкуванні людина, якій легко знаходити спільну мову з колегами, влитися в команду й ефективно виконувати свої обов’язки.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code