Навчання дітей фінграмотності за віком: до 5 років. Гри

Обучение детей финграмотности по возрастам: до 5 лет. Игры
Ірина Золотаревич
Автор

Ірина Золотаревич

PR агентство «PLEON Talan»

CEO

Минулого разу ми детально розібрали теоретичну частину того, як правильно знайомити з грошима малюків до п’яти років і почали освоювати практичну, саму зрозумілу для діток методику — пізнання через гру. Сьогодні пропоную ще ряд «фінансових» ігор для самих маленьких.

Гра «Магазин»

Мета гри: донести концепцію і призначення грошей, навчити грошових форм і величин, привчити до акуратного поводження з грошима.

Необхідні матеріали: яблука чи інші фрукти, монети.

Суть гри:

Граємо в магазин. Розкладіть на столі товар: наприклад, яблука. Попросіть дитину розкласти їх красиво «як на полиці в магазині або на базарі» – наприклад, разом побудувати піраміду з яблук. Видайте дитині грошики: монетки і дрібні купюри.

Скажіть: «Щоб отримати яблуко, дай мені монетку». Обмінюйте одне яблуко на одну монетку, поки не закінчаться всі яблука. Потім запропонуйте малюку «викупити» у нього всі яблука назад, запропонувавши йому купюру. Поясніть, що купюра «головніше» і її можна обміняти на кілька яблук.

Обговоріть, які предмети у вашому домі «стоять» монетку, а які – банкноту (стакан – монетка, чайник – банкнота, серветка – монета, стілець – банкнота). Обов’язково запропонуйте потім скласти грошики: монети – в скарбничку або в коробочку, а банкноти – ваш гаманець. Поясніть, що банкноти не можна м’яти і рвати, тому що їх можна обміняти на великі і корисні предмети.

Гра «Робимо гроші – купюри»

Мета: вивчити гроші як предмет з його фізичними властивостями.

Необхідні матеріали: папір, олівці, клей, старі журнали, ножиці, скотч.

Суть гри:

Майструємо власні гроші. Візьміть дрібну купюру. Разом змалюйте на папері її форму. Зверніть увагу дитини на те, що на банкноті завжди є «малюнок» і це завжди обличчя людини. Виріжте з журналу чийсь портрет, наклейте його, запропонуйте дитині розмалювати частину саморобної грошики. Запропонуйте «заламінувати» скотчем для міцності. В подальшому можна використовувати як ігрову гроші.

Гра «Майструємо скриньки»

Мета: вивчити гроші як предмет з його фізичними властивостями, навчити грошових форм і величин, привчити до акуратного поводження з грошима.

Необхідні матеріали: папір, олівці, клей, старі журнали, ножиці, скотч.

Суть гри:

Розкажіть дитині, що всі гроші – і справжні, і ті монети і паперові купюри, які ми змайстрували самі, – люблять жити в порядку. Їм потрібен спеціальний «будиночок». У дорослих є гаманець, а діткам потрібна красива коробочка.

Розгляньте разом ваш гаманець: в ньому є відділення для монет і паперових грошей.

Тепер змайструєте скриньки для дитини. Це може бути просто красива коробка з перегородками або склеєні разом кілька коробок одного розміру.

Головне, щоб дитина був причетний до процесу виробництва сховища для своїх грошиків і щоб для різних типів грошей були передбачені окремі ніші.

Практика «Аналіз казок»

Мета: донести концепцію і призначення грошей «гроші на благо», навчити грошових форм і величин.

Необхідні матеріали: книги, фільми з епізодами, пов’язаними з грошима. Перелік рекомендованих книг і фільмів в залежності від віку:

  • «Муха-Цокотуха»
  • «Пригоди Буратіно»
  • «Пригоди Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна»
  • «Срібне копитце»
  • «Алі-Баба і 40 розбійників»
  • «Нерозмінний рубль»
  • «Незнайко на Місяці»

Суть практики:

Виберіть казку і подивіться чи прочитайте вголос.

Тепер ви можете просто обговорити її відповідно до запропонованого нижче підходу або запропонувати дитині намалювати запропонованого героя, а потім обговорити.

Приклади обговорення:

«Як пощастило Мусі-Цокотухе. Вона знайшла таку велику грошики, що змогла купити великий самовар, а не лише одну цукерку, яку з’їла б сама, але їй нічим було пригощати друзів. А за більшу гроші вона купила великий самовар і запросила до себе гостей пити чай разом».

«Буратіно хотів закопати в землю монетки, щоб виросло дерево. Але ж монетки – з металу. Вони лежать у нас в коробочці і не проростають. Лисиця Аліса і Кіт Базиліо обдурили Буратіно, щоб забрати його монетки, коли він піде спати. Тому грошики завжди потрібно акуратно складати, щоб вони залишалися в цілості».

Загальна: чому повинен навчитися дитина до 5-6 років

  1. Впевнено тримати в руках монети і паперові гроші.
  2. Вміти складати гроші в гаманець, знати призначення різних відділень в гаманці.
  3. Розуміти цінність грошей: їх не можна розкидати, м’яти, рвати.
  4. Усвідомлювати, що гроші можна обмінювати на бажані предмети.
  5. Розуміти, що на паперову гроші можна отримати більше предметів або більший предмет.
  6. Знати, що грошики побували в руках у багатьох людей, що їх не можна брати в рот, а після того, як потримали їх в руках, руки потрібно мити.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code