Навчання дітей фінграмотності за віком: до 5 років. Гри

PR агентство «PLEON Talan»
CEO
Минулого разу ми детально розібрали теоретичну частину того, як правильно знайомити з грошима малюків до п’яти років і почали освоювати практичну, саму зрозумілу для діток методику — пізнання через гру. Сьогодні пропоную ще ряд «фінансових» ігор для самих маленьких.
Гра «Магазин»
Мета гри: донести концепцію і призначення грошей, навчити грошових форм і величин, привчити до акуратного поводження з грошима.
Необхідні матеріали: яблука чи інші фрукти, монети.
Суть гри:
Граємо в магазин. Розкладіть на столі товар: наприклад, яблука. Попросіть дитину розкласти їх красиво «як на полиці в магазині або на базарі» – наприклад, разом побудувати піраміду з яблук. Видайте дитині грошики: монетки і дрібні купюри.
Скажіть: «Щоб отримати яблуко, дай мені монетку». Обмінюйте одне яблуко на одну монетку, поки не закінчаться всі яблука. Потім запропонуйте малюку «викупити» у нього всі яблука назад, запропонувавши йому купюру. Поясніть, що купюра «головніше» і її можна обміняти на кілька яблук.
Обговоріть, які предмети у вашому домі «стоять» монетку, а які – банкноту (стакан – монетка, чайник – банкнота, серветка – монета, стілець – банкнота). Обов’язково запропонуйте потім скласти грошики: монети – в скарбничку або в коробочку, а банкноти – ваш гаманець. Поясніть, що банкноти не можна м’яти і рвати, тому що їх можна обміняти на великі і корисні предмети.
Гра «Робимо гроші – купюри»
Мета: вивчити гроші як предмет з його фізичними властивостями.
Необхідні матеріали: папір, олівці, клей, старі журнали, ножиці, скотч.
Суть гри:
Майструємо власні гроші. Візьміть дрібну купюру. Разом змалюйте на папері її форму. Зверніть увагу дитини на те, що на банкноті завжди є «малюнок» і це завжди обличчя людини. Виріжте з журналу чийсь портрет, наклейте його, запропонуйте дитині розмалювати частину саморобної грошики. Запропонуйте «заламінувати» скотчем для міцності. В подальшому можна використовувати як ігрову гроші.
Гра «Майструємо скриньки»
Мета: вивчити гроші як предмет з його фізичними властивостями, навчити грошових форм і величин, привчити до акуратного поводження з грошима.
Необхідні матеріали: папір, олівці, клей, старі журнали, ножиці, скотч.
Суть гри:
Розкажіть дитині, що всі гроші – і справжні, і ті монети і паперові купюри, які ми змайстрували самі, – люблять жити в порядку. Їм потрібен спеціальний «будиночок». У дорослих є гаманець, а діткам потрібна красива коробочка.
Розгляньте разом ваш гаманець: в ньому є відділення для монет і паперових грошей.
Тепер змайструєте скриньки для дитини. Це може бути просто красива коробка з перегородками або склеєні разом кілька коробок одного розміру.
Головне, щоб дитина був причетний до процесу виробництва сховища для своїх грошиків і щоб для різних типів грошей були передбачені окремі ніші.
Практика «Аналіз казок»
Мета: донести концепцію і призначення грошей «гроші на благо», навчити грошових форм і величин.
Необхідні матеріали: книги, фільми з епізодами, пов’язаними з грошима. Перелік рекомендованих книг і фільмів в залежності від віку:
- «Муха-Цокотуха»
- «Пригоди Буратіно»
- «Пригоди Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна»
- «Срібне копитце»
- «Алі-Баба і 40 розбійників»
- «Нерозмінний рубль»
- «Незнайко на Місяці»
Суть практики:
Виберіть казку і подивіться чи прочитайте вголос.
Тепер ви можете просто обговорити її відповідно до запропонованого нижче підходу або запропонувати дитині намалювати запропонованого героя, а потім обговорити.
Приклади обговорення:
«Як пощастило Мусі-Цокотухе. Вона знайшла таку велику грошики, що змогла купити великий самовар, а не лише одну цукерку, яку з’їла б сама, але їй нічим було пригощати друзів. А за більшу гроші вона купила великий самовар і запросила до себе гостей пити чай разом».
«Буратіно хотів закопати в землю монетки, щоб виросло дерево. Але ж монетки – з металу. Вони лежать у нас в коробочці і не проростають. Лисиця Аліса і Кіт Базиліо обдурили Буратіно, щоб забрати його монетки, коли він піде спати. Тому грошики завжди потрібно акуратно складати, щоб вони залишалися в цілості».
Загальна: чому повинен навчитися дитина до 5-6 років
- Впевнено тримати в руках монети і паперові гроші.
- Вміти складати гроші в гаманець, знати призначення різних відділень в гаманці.
- Розуміти цінність грошей: їх не можна розкидати, м’яти, рвати.
- Усвідомлювати, що гроші можна обмінювати на бажані предмети.
- Розуміти, що на паперову гроші можна отримати більше предметів або більший предмет.
- Знати, що грошики побували в руках у багатьох людей, що їх не можна брати в рот, а після того, як потримали їх в руках, руки потрібно мити.