Роль кризи трьох років у формуванні особистості

Роль кризиса трех лет в формировании личности

За матеріалами тренінгу «Дитина – частинка нас», наякий проводила Анастасія Гарбарук, психолог, керуюча ресторану «Baby Rock«.

За анонсами наступних тренінгів слідкуйте в нашому календарі. ( Місце проведення: ресторан «Oxota na Ovets»)

Ми вже почали розмову про основні підходи подолання кризи трьох років. Сьогодні зануримося у важливість цього періоду для формування особистості дитини і те, як з власних реакцій зробити висновки і знайти першопричини.

На шляху завоювання дитиною самостійності у вас є два варіанти:

– або схвалити автономію, тоді малюк приймає рішення, несе відповідальність і відчуває довіру та повагу;

— який сором — мама одягає, миє, значить не довіряє.

Забудьте про формулюванні: «Я твоя мати, я краще знаю….» і т. п.

Пам’ятайте: працьовитість прищеплюється до трьох років. Скористайтеся цим!

Виділіть маляті свою зону. Якщо немає окремої кімнати, нехай це буде кут.

Дайте свободу і можливість робити вибір: радьтеся про вибір усього від ліжка до кольору стін. Дозволяйте дитині самій вибирати, коли прибирати, схвалюйте будь-яку ініціативу допомоги.

Коли є власна зона, наповніть її іграшками. Тільки іграшки повинні бути заслужені через правила: за заслуги, до свята. Лише у випадку, коли іграшка бажаною і цінною, отримана через виношене бажання, тільки тоді дитина буде нести за неї відповідальність.

Важливою частиною формування особистості є конфлікти. Причому до трьох років у дітей немає поділу за статевою ознакою. Хлопчик може вдарити дівчинку просто щоб зрозуміти, якою сили «істота» перед ним.

На цьому етапі самовизначення дуже важливо довіритися природі. Нехай дитина вдарить і отримає здачі, визнає поразка чи вийде переможцем. І дивлячись на маму,він повинен побачити адекватну реакцію. Сама правильна: «нічого страшного».

Отже, набір рекомендацій поведінки на етапі самовизначення особистості малюка:

— уникаємо авторитаризму і гіперопіки;

— встановлюємо правила (їх не повинно бути багато, і для кожної родини свої. Наприклад, мультфільми на айпад тільки після… тощо);

— НЕ будуємо правила на їжі;

— заохочуємо інтереси, самостійність;

— мінімізуємо заборони (змиріться з тим, що помилки – це нормально. Кинув чотири шматка цукру в чай? Нічого, нехай вип’є).

Наступний важливий момент в будь-якій кризі дитинства: маніпуляція

Це головна дія будь-якої дитини віком до семи років. В день він може вчиняти від 130 до 150 маніпуляцій.

І тут важливі два моменти:

1. Це не погано. Маніпуляція допомагає в житті.

2. Маніпуляція буває тільки від дитини до дорослого. Дитина дитиною маніпулювати не може.

Переходимо до наступного важливого пункту: будь-яка дія на дитину нас або дратує, або гневит, або ми до нього байдужі.

Я пропоную вам табличку, яка допоможе зрозуміти причини ситуації на природному рівні. До речі, вона застосовна і у відносинах з чоловіком :-).

Отже, потрапили в ситуацію: прислухайтеся до себе, що ви відчуваєте:

Реакція

Першопричина

Образа Помста (вам мстять за щось. Зрозумійте, що ви зробили не так)
Роздратування Брак уваги (де я упустила ситуацію?)
Гнів Протистояння (де ми перегнули палицю, за що, проти чого вона бунтує?)
Безнадійність, розпач, байдужість Він відчуває себе порожнім місцем біля вас (мета, повернути віру в себе!)

Я люблю повторювати, що світом правлять дві фундаментальні емоції: любов і страх. Все інше – це просто відгалуження. І будь-яка дитина до семи років розвивається виключно на емоціях.

Тому найголовніше і важливе правило для мам: у вихованні спиратися на свої відчуття. Прислухатися до себе і чути голос інтуїції.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code