Школа: обман дітей і батьків

Школа: обман детей и родителей
Марина Романенко
Автор

Марина Романенко

Школа Професійних Батьків

Психолог, бізнес-тренер

Ось і розпочався новий навчальний рік. За традицією багато батьків сприймають його як свято, як день знань. Особливо не замислюючись, відправляють в школу своїх дітей і вважають, що та вирішить проблему освіти і підготує дитину до дорослого життя, принаймні, до того моменту, який стосується вступних іспитів у вузи.

Давайте розберемося, чи дійсно школа готує дітей до навчання в вузах і подальшій успішній кар’єрі.

Сумніву підлягає все: підготовчі курси для вступу до школи, шкільна програма, якість і професіоналізм викладачів, кількість років, які наші діти проводять у стінах школи…

Давайте по порядку.

Курси підготовки до школи. Школа не інститут, вона зобов’язана вжити всіх дітей і навчити їх читати, писати, арифметики, граматики — так навіщо ж потрібні курси підготовки до школи? Що будуть робити педагоги першого і другого класів школи, якщо прийшли діти вже вміють читати, писати і знають ази арифметики, адже шкільну програму ніхто не міняв і діти знову починають вчити букви, цифри, рахунок — все те, що вже вміють робити…

Якби курси підготовки до школи були ефективними, то всі діти склали тести і прийшли в школу, вчилися б однаково добре, але це не так…

Шкільна програма як набір дисциплін практично не змінювалась з середини ХІХ століття, коли були створені перші загальноосвітні заклади, метою яких було підготувати фахівців, здатних працювати в умовах технічної революції того часу. Але ми ж з вами живемо в ХХІ столітті — так куди ж, як не в минуле, готує сьогоднішня шкільна програма. Вона майже повністю левополушарная, а у людини дві півкулі, тому злочинно протягом 11 років ігнорувати права півкуля наших дітей.

Я часто питаю батьків, навіщо дітям йти в школу? Найпоширеніші відповіді — отримувати знання та соціалізуватися.

Давайте міркувати, справді діти отримують те, про що говорять батьки. Ще 50 років тому школа дійсно була місцем, де дитина могла отримати знання, але зараз, при загальному доступі до інформації, школа стає місцем, де нічого нового, невідомого дитині дати не можуть. Надивившись «Смішариків», «Фиксиков» та інших подібних мультфільмів, читаючи енциклопедії і вміючи працювати з Google, діти вже багато знають. Інша справа, що вони не можуть застосувати це на практиці, так і знання, отримані в школі, абсолютно незрозуміло, як і де застосувати на практиці.

З соціалізацією і того гірше. Соціалізація — це процес засвоєння індивідом зразків поведінки, психологічних установок, соціальних норм і цінностей, знань, навичок, що дозволяють йому успішно функціонувати в суспільстві. Ключовими поняттями соціалізації є слова про знаннях і навичках, що дозволяють успішно функціонувати в суспільстві. Але як цього досягти в школі, якщо діти оточені тільки педагогами, рівень культури і освіченості яких найчастіше залишає бажати кращого, і однокласниками, які теж прийшли соціалізуватися і ще не володіють достатнім рівнем навичок, знань і культури. Одинадцять років наші діти проводять у середовищі, рівень якої нижчий середнього, то про яке навчання, що приводить до успіху може йти мова?

Успішних людей відрізняє уміння думати швидко, приймати неординарні рішення, справлятися з труднощами і дуже якісно робити свою роботу.

А в реальній школі думати швидко, просто ЗАБОРОНЕНО — прослывешь вискочкою, вчитель осадит багато разів, адже потрібно дати можливість висловитися іншим (виправдань, чому не можна думати швидко, буде безліч) і все це замість того, щоб просто перебудувати свою роботу з такими швидкими учнями і все ж дати їм можливість думати з такою максимальною швидкістю, на яку вони здатні!

Вміння приймати неординарні рішення — як це можливо в місці, де все максимально стандартизовано: система оцінок, друковані зошити, спосіб запису і вирішення завдань, навіть відступи від краю зошита…

Якість роботи часто передбачає навчитися вкладати душу в справу, якою займаєшся. Але подивіться на вчителів, які оточують наших дітей — багато з них померли давно. Вони ходять на роботу, дихають, дивляться і навіть чують, але не палають пристрастю до своєї справи, часто скаржаться на життя, уряд, зарплати… Велика радість, якщо в школі є два-три ЖИВИХ вчителі, які дійсно люблять свою справу, незважаючи на низьку зарплату, ні на те, що відбувається в країні, ні на те, що в класі може бути 35 осіб — вони просто працюють і роблять свою справу якісно. Саме до таких вчителям тягнуться діти, саме їх потім згадують з вдячністю. І швидше не за знання, а за ставлення до справи і до дітей.

Саме поняття якості виконання роботи передбачає приділити справі більше часу, але школа вчить тому, що треба вкластися в стандартні 45 хвилин уроку або 20 хвилин самостійної роботи — де вже тут навчитися якісному підходу…

Тему школи і того, навіщо нашим дітям туди ходити, можна розкривати і розкривати. Сьогодні я тільки окреслила деякі моменти, характерні практично для кожної школи нашої країни. І якщо ви, як я, ще не готові до того, щоб перевести свою дитину на домашнє навчання, шукайте школу, яка дає більше, ніж загальноосвітня програма.

Школу, в якій є висока культура відносин, іноземні мови як рідні, щось, що дає додаткову вартість цієї школі і може дати вашій дитині справді корисний об’єм знань і навичок.

Школу, де вітається свобода думки і слова! Хто, як не ми, батьки, відповідаємо за те, в які умови занурюємо своїх улюблених дітей? Хто, як не ми відповідаємо за висоту стандартів життя — це те, що практично неможливо отримати в школі, адже часто вчителі не є зразками соціально успішних людей і тому вони не зможуть дати модель успішної людини нашим дітям. Тоді вони можуть дати модель творчості, модель пристрасті до справи, і такі люди є в школі, потрібно їх знайти і віддати їм своїх дітей.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code